Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Gyorsbillentyűk listája

Megszűnt a fokozott zajterhelés a Déli pályaudvar környezetében

Megszűnt a fokozott zajterhelés a Déli pályaudvar környezetében

Az Avar utcaiak régóta szenvedtek a Déli pályaudvaron éjszaka dolgozó dízel tolatómozdony zajától. Többször megkeresték ezzel a problémával az Önkormányzatot, de hiába történt több bírságolás, a probléma nem szűnt meg.
Ez év tavaszán Fonti Krisztinának, a körzet önkormányzati képviselőjének sikerült végre elérnie Pokorni Zoltán és dr. Gulyás Gergely országgyűlési képviselő segítségével, hogy száműzzék a Déliből a dízel tolatómozdonyt.

Tekintse meg a sajtótájékoztatóról készült videót:


 


A Déli a harmadik legnagyobb fővárosi pályaudvar, a tavalyi utasszám megközelítette a nyolcmilliót, ami folyamatosan növekszik – kezdte ismertetőjét Homolya Róbert. Elmondta, hogy a nyári menetrendi időszakban napi 350-370, a többi hónapban 250-260 vonat közlekedik a pályaudvaron, ez 3-5 percenkénti indulást, illetve érkezést jelent. A nagy forgalom, valamint a dízelmozdonyokkal végzett tolatások okoztak kellemetlenséget, ezért a MÁV üzemi technológiai intézkedéseket foganatosított. „Száműztük a pályaudvarról a dízel tolatómozdonyokat, április 24-től a feladatot a lakók megelégedésére kizárólag villanymozdonyok látják el” – emlékeztetett a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Ritka, hogy egy ilyen horderejű döntésről azonnali visszajelzések érkeznek, a dízelmozdonyok kitiltása kapcsán azonban pontosan ez történt, hiszen számos köszönőlevelet kaptak közvetlenül az intézkedés meghozatala után – hívta fel a figyelmet Gulyás Gergely.

homolya_gulyas_pokorni_fonti08

„Fontos, hogy a nagy állami cégek megfelelően és gyorsan reagáljanak a lakossági megkeresésekre. Ez történt most is” – hangsúlyozta a miniszterelnökséget vezető miniszter hozzátéve, hogy érezhetően javult a Déli pályaudvar környékén lakók életminősége. Végre helyreállt a mindennapok, és különösen a késő esték, éjszakák nyugalma.

Évtizednyi vita után végre megoldódni látszik a probléma, az elmúlt néhány hónapban sikerült nagyot lépni előre, amiért köszönet illeti a MÁV jelenlegi vezetését. Volt idő, amikor az önkormányzat rendszeresen megbírságolta a vasúttársaságot a zajhatár átlépése miatt, ezeket a MÁV mindig befizette, ezúttal viszont valódi megoldást sikerült találni - kezdte helyzetértékelését Pokorni Zoltán, majd arról beszélt, hogy a mostani változtatások a Csörsz- és az Avar utcaiaknak kedveznek, míg a Székesfehérvárról érkező vonatok korábban megvalósult villanyüzeműre cserélése az egész város érdekét szolgálta.

illusztracio01

„Szükség van a Délire, ami egy hallatlan logisztikai és urbanisztikai érték, ezért a kerület kiáll a megtartása mellett” – tette hozzá a polgármester, aki szerint nem felszámolni, hanem korszerűsíteni kell a pályaudvart, aminek része, hogy dízelmentessé tették a területet.