Parkolási engedélyek kiadása
Tisztelt Ügyfelünk!
A parkolási engedélyek kiadásának feltételeit a Fővárosi Közgyűlés, és a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat rendeletei határozzák meg.
A rendeletek és egyéb mellékletek a tájékoztató alján lévő hivatkozásokkal elérhetők.
A lakossági engedélyek kiadásának legfontosabb szabályai:
Lakossági várakozási hozzájárulás kérelemre annak adható, akinek:
- állandó lakóhelye a várakozási övezet területén van,
- az általa megjelölt
- egy darab személygépkocsira, melynek a kérelmező az üzembentartója,
- a munkáltatótól kizárólagos használatba kapott egy darab, a munkáltató által üzemben tartott, vagy lízingelt személygépkocsira, ha az a) pontban megjelölt gépjárműre lakossági várakozási hozzájárulással nem rendelkezik.
Kiadás feltételei:
- 2 000 Ft költségtérítés megfizetése,
- érvényes lakcímkártya (személyi igazolvány) bemutatása,
- érvényes forgalmi engedély bemutatása,
- helyi adó vagy más jogcímen az Önkormányzattal szemben tartozás ne álljon fenn,
- a fővárosi parkolási társasággal szemben 30 napnál régebbi tartozása ne álljon fenn,
- munkáltatótól kizárólagos használatba kapott gépjárműre kért engedély esetén az alábbiakra is szükség van:
- igazolás a gépjármű kizárólagos használatról (cégjegyzésre jogosult által aláírva),
- igazolás a munkáltató székhelye szerint illetékes Önkormányzattól, hogy a munkáltatónak gépjárműadó tartozása nincs.
A minden gépkocsira megfizetendő 2.000,- Ft költségtérítés díján túl lakásonként az első személygépkocsira kiadott engedélynek nincs további költsége, a második gépkocsira igényelt engedély után azonban a környezeti besorolás alapján további éves várakozási díjat kell fizetni, amelynek mértéke a lakóhelyen fizetendő egy órai parkolási díj kettőszázötvenszerese.
Az EURO 3 környezetvédelmi besorolás harminc százalék, az EURO 4-es ötven százalék, az EURO 5-ös besorolás 70% kedvezményt biztosít. A teljesen elektromos üzemű járművek esetén a kedvezmény mértéke 100%.
Harmadik, és további gépkocsikra várakozási hozzájárulás nem adható ki.
A várakozási engedélyek a kibocsátás évét követő naptári év január 31-ig, az engedélyeken feltüntetett zónákra érvényesek.
Hagyományos ügyintézésben az engedélyek kizárólag személyesen, vagy meghatalmazott útján, aláírás ellenében vehetők át.
2017. január 1-től lehetőség van időpontot foglalni az eugyintezes.hegyvidek.hu oldalon regisztrációt követően.
A várakozási hozzájárulással kapcsolatos ügyek alábbi típusai elektronikus úton is intézhetők az Önkormányzat Polgármesteri Hivatala által működtetett eugyintezes.hegyvidek.hu weboldalon:
lakossági:
magánszemély első autó,
magánszemély második autó,
magánszemély kizárólagos használatában lévő céges autó, valamint
gazdálkodói és egészségügyi várakozási hozzájárulás.
Az ügyfél elektronikus ügyintézésre a megjelölt weboldalon történt regisztrációja és a Polgármesteri Hivatalban történő, jogszabályi követelményeknek megfelelő személyes azonosítást követően jogosult (ez utóbbi a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán soron kívül intézhető). Amennyiben az ügyfél rendelkezik a magyarorszag.hu weboldalon történő ügyintézésre jogosító ügyfélkapuval, akkor ezen keresztül belépve a személyes azonosításra nincs szükség.
Az elektronikus ügyintézési rendszerben már 2019. december 23. 20.00 órától igényelheti 2020. évi engedélyét sorban állás nélkül.
Személyesen 2020. január 2-től kezdődik a parkolási engedélyek kiadása az Önkormányzat Ügyfélszolgálatán. (1126 Budapest, Böszörményi út 23-25.)
(VÁLTOZÁS: személyesen fizetni kizárólag bankkártyával vagy csekkel lehetséges)
Tájékoztatónk a legfontosabb tudnivalókat tartalmazza. Kérjük, hogy konkrét ügyben, a részletek tisztázása érdekében telefonon vagy személyesen keresse fel Önkormányzatunkat.
BŐVEBB INFORMÁCIÓ ITT ÉRHETŐ EL:
https://www.hegyvidek.hu/kerulet/parkolas