*

Korábbi kampányok

Kuka2

LÉPJÜNK, HOGY NE LÉPJÜNK BELE! – KUTYAPISZOK ELLENI KAMPÁNY A TISZTÁBB HEGYVIDÉKÉRT

Az elmúlt évek lakossági kérései és visszajelzései eredményeképpen 2012. március 29-én útjára indítottuk azt a kezdeményezést, amelynek célja egy tisztább, kutyapiszokmentes Hegyvidék megvalósítása volt. Számos hazai és nemzetközi vállalkozás, intézmény, valamint a sport, a média, a közélet világából jól ismert személyiség is a kampány mellé állt.
A kampány első szakaszában, 2012. március 29. és április 15. között, a kerület 6 forgalmas pontján színes, „Kutya WC” feliratú ajtókat helyeztünk ki, mintegy jelképeként annak, hogy a kutyaillemhely funkciót is ellátó közterület tisztántartása mindannyiunk közös érdeke. Az ajtókon személyesen, vagy a honlapon virtuálisan átlépve az itt élők is kifejezhették támogatásukat, elkötelezettségüket az ügy iránt.
Nagy örömünkre szolgál, hogy a kampány első szakaszában 12 051–en csatlakoztak kezdeményezésünkhöz. Nagyon sokan közülük arra is voksoltak, hogy hova kerüljenek ki új kutyapiszokgyűjtő szemetesek. Az Önkormányzat a kampány második lépéseként, a legtöbb jelölést kapott területekre 100 db új, kifejezetten erre a célra kialakított kutyapiszokgyűjtő szemetest helyezett ki.
Az egyedi kialakítású kutyapiszokgyűjtő szemetesek megtervezésére önkormányzatunk a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem másodéves formatervező hallgatóit kérte fel. A tervezés során fontos szempont volt, hogy kialakításuk révén lehetőség szerint csak a zacskóba gyűjtött kutyaürüléket lehessen elhelyezni bennük; háztartási hulladék, PET palack ne kerülhessen bele. A terveket a Hegyvidéki Önkormányzat Tervtanácsa zsűrizte, amelynek tagjai között neves, Ybl- és Kossuth-díjas építészek, Budapest Város Kormányhivatala Kulturális Örökségvédelmi Iroda, valamint a Budapesti Építészkamara képviselői választották ki Kőrös Benedek hallgató munkáját, azaz azt a „győztes” kukát. 2013-ban és idén is újabb 50-50 db kukát helyeztünk ki a kerületben élők kérésére. Így összesen már 200 db egyedi kutyapiszokgyűjtő szemetes áll a hegyvidékiek rendelkezésre.

Kutyapiszokkampany18_3


Most már a kutyatartókon a sor, hogy megértsék, kutyáik „dolga” az ő dolguk. Nem az a „ciki”, ha valaki felszedi a kutyapiszkot, hanem, ha otthagyja. Annak, hogy egy gazdi minden kutyasétáltatáshoz visz magával gyűjtőzacskót, és feltakarít a kutyája után, természetesnek kellene lennie, hiszen ez a felelős kutyatartás elengedhetetlen része.
A kampány nemcsak a hegyvidékiek körében volt népszerű, hanem a hazai és nemzetközi reklámszakma elismerését is elnyerte:
Az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) 2008-ban indította útjára a társadalmi célú kommunikáció területére fókuszáló EACA CARE díjat (EACA CARE Awards for Social Marketing Campaigns), amely területén mára Európa legrangosabb reklámszakmai elismerésévé vált. A kétfordulós szakmai megmérettetésen 2013-ban 16 ország versenyzett, végül 5 kategóriában, összesen 26 pályaművet válogatott a döntőbe a szakmai zsűri, amelyben reklámügynökségi szakértők mellett az Európai Parlament képviselői is helyet foglaltak. Ebből a reprezentatív nemzetközi mezőnyből lett kategória győztes a Hegyvidéki Önkormányzat és az ACG reklámügynökség közös munkája.
Kutyapiszokkampany18A kampány ezüst díjat nyert a Golden Hammer nemzetközi reklámfesztiválon, bronz díjat a hazai Arany Penge díjazáson, valamint a nemzetközi reklámszakma egyik legrangosabb versenyén, a New York-i Clio Awards-on döntőbe jutott, kiemelkedve a világ minden tájáról nevezett, sok száz kampány közül.
2013-ban továbbá megkapta az arany Effie-díjat, amely a marketing és kommunikációs szakma egyik világszerte legkiemelkedőbb elismerése. A díjat az Amerikai Marketing Szövetség alapította 1968-ban, és több mint 40 országban rendezik meg ezt a rangos versenyt. A 2013-ban legtöbb díjat nyert Top 10-es hazai reklámkampány-listán a „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele!” kampány a második helyen végzett.

A kampány részleteiről a program honlaján olvashat bővebben.