*

Korábbi kampányok

DSCF8230

ZEBRAFEST KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI KAMPÁNY


Pokorni Zoltán polgármester kezdeményezésére a Hegyvidéki Önkormányzat 2009 tavaszán indított kampányt a kerületben található gyalogos-átkelőhelyek biztonságának növelése érdekében. A ZebraFest elnevezésű akció elsődleges célkitűzése az volt, hogy az autósok ne nézzék levegőnek a gyalogosokat, figyeljenek rájuk, lassítsanak a zebrák előtt. Ehhez figyelemfelkeltő eszközként az önkormányzat gyerekek által kifestett műanyag zebrákat helyezett el a forgalmas, elsősorban az iskolákhoz közeli gyalogátkelőhelyek mellett. A kampány hatalmas médiatámogatottságra is talált.

A ZebraFest az önkormányzat által kitűzött eredeti célokat jelentősen túlszárnyalta. A kampányt követő mérések szerint a közbiztonságról kialakított jó vélemény majdnem 50%-kal nőtt a kerületben, és közel 30%-kal csökkent azoknak az eseteknek a száma, amikor egy autós a gyalogos elsőbbsége ellenére áthajt a zebrán. A kerületben élők 93%-a, míg az itt autózók 96%-a találkozott a kampánnyal – közülük 78% jó vagy nagyon jó ötletnek tartotta a kezdeményezést.

A kiváló eredményekre a marketingkommunikációs szakma is felfigyelt és több nemzetközi elismerés mellett, többek között 2010-ben a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége által nyolcadik alkalommal meghirdetett Effie-versenyen társadalmi célú kategóriában Arany-díjat nyert az önkormányzat közlekedésbiztonsági kampánya. Az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) által alapított reklámszakmai versenyen pedig (EACA CARE) első helyezésben részesítették a „Lokális és Regionális Intézmények, Kampányok” kategóriájában.