Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Gyorsbillentyűk listája

Hatósági bizonyítvány legfeljebb négy (4) lakásos, társasháznak/lakásszövetkezetnek nem minősülő családi házról

Tisztelt Ügyfeleink!

Az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások meghatározásáról szóló 259/2022. (VII.21.) Kormányrendelet (a továbbiakban Korm.r.) alapján a társasháznak, vagy lakásszövetkezetnek nem minősülő ingatlanon belül több, de legfeljebb 4 önálló rendeltetési egység esetében, az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. (a továbbiakban OTÉK) szerinti lakás rendeltetési egység számáról tud a települési önkormányzat jegyzője 8 napon belül hatósági bizonyítványt kiállítani.

A hatósági bizonyítvány csak a Korm.r. szerinti kedvezmény igénybevételére jogosít. (ingatlan-nyilvántartási átvezetésre nem alkalmas).

A kérelem benyújtásához kérjük a csatolt nyomtatvány használatát, vagy minimálisan az abban meghatározott adatok megadását.

A kérelem hatályosan kizárólag papír alapon, vagy elektronikusan az önkormányzat honlapján elérhető e-ügyintézési felületen, vagy epapír szolgáltatás alkalmazásával adható be.

Hatósági bizonyítvány legfeljebb négy (4) lakásos családi házról

HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY - TÁRSASHÁZNAK, LAKÁSSZÖVETKEZETNEK NEM MINŐSÜLŐ INGATLANON BELÜL LEGFELJEBB NÉGY ÖNÁLLÓ RENDELTETÉSI EGYSÉG ESETÉN

Amennyiben a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő ingatlanon belül több, de legfeljebb négy önálló OTÉK 105 §-a szerinti lakás rendeltetési egység található, a települési önkormányzat jegyzője kérelemre hatósági bizonyítványt állít ki a lakás rendeltetési egység számáról.


A kérelemhez

  • nyilatkozni kell az OTÉK 105. §-a szerint hány lakás rendeltetési egység található az ingatlanon
  • amennyiben fellehető, a tényleges kialakult állapotról készült alaprajzot mellékelni kell

A kérelemben foglaltakat a hatóság helyszíni szemlén ellenőrizheti.

A hatósági bizonyítvány kizárólag az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások meghatározásáról szóló 259/2022. (VII. 21.) Korm. rendelet szerinti kedvezmény igénybevétele céljából használható fel.



AZ ÜGYINTÉZÉS FOLYAMATA

Gazdálkodó szervezetek, jogi személyek a bejelentét elektronikus úton (oldalunkon vagy ePapír rendszereken keresztül) nyújthatja csak be

Természetes személy a kérelmet elektronikusan az Önkormányzat e-ügyintézés oldalán tudja benyújtani vagy papír alapon ügyfélfogadási időben az Önkormányzat Ügyfélszolgálatán.

Az eljárást a Városrendezési és Főépítészi Iroda folytatja le, ezt követően a jegyző hozza meg a döntést.

 

Az ügyintézési határidő 8 nap.

Ügyintézés a telepuleskep@hegyvidek.hu címen és a +36709533051 telefonszámon.


SZÜKSÉGES DOKUMENTUMOK, OKMÁNYOK

  • Kérelem nyomtatvány, vagy azonos adat tartalommal benyújtott kérelem.
  • Alaprajz az ingatlanon található összes önálló rendeltetési egységről, amennyiben rendelkezésre áll

DÍJAK, BEFIZETÉSEK

Díj- és illetékmentes.