Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Gyorsbillentyűk listája

Hatósági bizonyítvány rendeltetésről

Tisztelt Építtetők, Tervezők!

Felhívjuk figyelmüket, hogy 2021. október 1. napján hatályba lépett az ÚJ Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 25/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete (hatályát vesztette a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 42/2017. (XI. 17.) önkormányzati rendelete). A hatályos rendelet innen tölthető le.
Javasoljuk a településképi rendelet hatálya alá tartozó eljárások tekintetében, hogy a kérelmek benyújtását megelőzően tájékozódjon a Városrendezési és Főépítészi Iroda elérhetőségein.
A honlap tartalma felülvizsgálat alatt van, az aktualizálásig szíves türelmüket és megértésüket kérjük.

Hatósági bizonyítvány rendeltetésről

Rendeltetés-módosítás, rendeltetésváltoztatás, lakás kettéosztása, rendeltetési egységek számának növekedése, hatósági, bizonyítvány

A polgármester az alábbi két esetben állít ki kérelemre hatósági bizonyítványt:

  1. Amennyiben az építmény az országos építésügyi követelményeknek és a helyi építési szabályzatnak megfelel - az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából - rendeltetést is igazoló hatósági bizonyítványt állít ki arról, hogy az építési engedélyhez, egyszerű bejelentéshez vagy örökségvédelmi bejelentéshez nem kötött, 2012. december 31. után épített építmény felépült.
  2. Amennyiben a rendeltetésmódosítás az örökségvédelmi vagy a rendeltetésmódosítási hatóság engedélyéhez nem kötött, és az építmény, az építményen belüli rendeltetési egység az országos építésügyi követelményeknek, valamint a helyi építési szabályzatnak megfelel, - az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából - hatósági bizonyítványt állít ki az építmény, az építményen belüli rendeltetési egység rendeltetésének megváltoztatásáról.


AZ ÜGYINTÉZÉS FOLYAMATA

A koronavírus terjedésének megelőzése érdekében a személyes ügyintézés minden olyan ügy esetében szünetel, amely az önkormányzat honlapján elektronikus úton is intézhető.

  • Gazdasági szervezet, vagy természetes személy nevében eljáró jogi személy a bejelentését elektronikus úton (https://eugyintezes.hegyvidek.hu/ vagy https://epapir.gov.hu/ rendszereken keresztül) nyújthatja csak be, természetes személy a kérelmet az Önkormányzat e-ügyintézés oldalán tudja benyújtani.
  • Természetes személy papír alapon is benyújthatja kérelmét az ügyfélszolgálaton. Papír alapú kérelem esetén a bejelentő lapot és a tervdokumentációt 1 példányban papír alapon az ügyfélszolgálaton kell leadni, valamint a tervdokumentációt digitálisan is el kell juttatni a Városrendezési és Főépítészi Irodához. Ez történhet e-mailen keresztül, vagy CD-n a papíralapú dokumentációhoz csatolva.

    A digitalizált tervdokumentációt a telepuleskep@hegyvidek.hu címre szíveskedjenek megküldeni. Amennyiben a tervdokumentáció mérete az 5 MB-ot meghaladja, kérjük, hogy azt a https://wetransfer.com/ oldal használatával továbbítsák a telepuleskep@hegyvidek.hu címre. Ebben az esetben a településképi bejelentés kérelmen a letöltésre vonatkozó link feltüntetése is szükséges.

    Az eljárást a Városrendezési és Főépítészi Iroda folytatja le, ezt követően a Polgármester hozza meg a döntést.

      Az ügyintézési határidő 15 nap.

      Ügyintézés a telepuleskep@hegyvidek.hu címen és a +36709533051 telefonszámon.


      SZÜKSÉGES DOKUMENTUMOK, OKMÁNYOK

      Hatósági bizonyítvány kérelem

      DÍJAK, BEFIZETÉSEK

      Díj- és illetékmentes.

      LINKEK

      Minerva Térinformatikai Rendszer és építési szabályzatok